IAM holder forsat Corona-lukket foreløbigt frem til og med 2. Påskedag

Statsminister Mette Frederiksen holdt i går den 23. marts endnu et Corona-pressemøde. Her forlængede hun de mange forholdsregler, der er sat i kraft for at begrænse udbredelsen af Corona-smitten.

I Ikast Atletik og Motion er vores ansvar bevidst, hvorfor vi ligeledes forlænger lukningen af klubben foreløbigt frem til og med 2. Påskedag dvs. mandag den 13. april 2020.

Helt konkret betyder det, at:

  • Vi afholder ingen træninger i perioden
  • Vi afholder ingen møder i perioden
  • Vi udskyder (forsat) Generalforsamlingen

Vores vedtægter siger, at vi skal afholde Generalforsamlingen inden udgangen af marts. Det kan vi i sagens natur ikke, når vi ikke må forsamles mere en 10 personer. Det er således en overtrædelse af vedtægterne, men da det skyldes force majeure, så er det iflg. DGI en lovlig udskydelse af Generalforsamlingen (læs mere her: https://www.dgi.dk/foreningsledelse/artikler/saadan-haandterer-foreninger-generalforsamlingen-i-en-tid-med-corona).
Den nuværende bestyrelse fortsætter derfor frem til at vi kan afholde en ordinær Generalforsamling. Når det igen bliver muligt at samles, så vil der blive indkaldt til Generalforsamling i god tid og i overensstemmelse med de frister der fremgår af vedtægterne.

Bestyrelsen har ligeledes valgt af aflyse Ikastløbet den 26. maj og Kvindeløbet den 9. juni 2020. Vi er forhåbentligt kommet over Corona-krisen på det tidspunkt, men vi ved det realt ikke. Vi ønsker ikke at gå ind i planlægningen af løbene, og binde os til nogle udgifter med den usikkerhed der er omkring hvorvidt løbene overhovedet kan afvikles. Derfor aflyser vi løbene allerede nu.

Vi er heldigvis ikke i en situation med udgangsforbud, så vi har stadig mulighed for selv at dyrke motion, men gør det alene! Følg nedenstående opfordring fra Danmarks Cykle Union (principperne er også gældende for løbere):

Danmarks Cykle Union opfordrer indtrængende til ikke at træne i grupper – hverken på landevej eller i skoven! Træning bør kun ske alene eller med ens nærmeste – og med stor afstand til hinanden.

Træning på egen hånd er stadig en god idé, hvis man husker at vise hensyn og i øvrigt følger myndighedernes vejledninger, og man skal stadig undgå ekstremt udmattende træning – og lad være med at spytte eller snyde næsen på vej eller sti!

Vis hensyn, pas på hinanden og stå sammen – hver for sig!

/Bestyrelsen