Løbeafdeling

Vi løber året rundt.

Vi er en klub der er åben for alle løbeglade motionister, der vægter det sociale samvær højt.

Vi løber tirsdag, onsdag, torsdag og søndag, som regel fra klubhuset, Navervej 5, 7430 Ikast.

Har du spørgsmål til løbeafdelingen, kan du kontakte Renny Søgård; 29743735.

Tirsdag:

Træningen starter kl. 18:00 fra klubhuset og slutter samme sted senest kl. 19:00.

Tirsdags træningen er klubbens primære træningsdag, hvor der også bliver informeret om klubbens forskellige aktuelle aktiviteter. Der udbydes fire hold, så det er muligt at finde et hold med et tempo der passer, samt dyrke det sociale i klubben under og efter træningen. 

De fire hold, er alle er afsted i 30 – 50 min. Efter træningen mødes alle hold i Klubhuset, til lidt hygge med vand, kaffe, the, frugt, kage, snacks e.l.

De fire tirsdags hold

  • Igangsætterne: Går/løber 3-5 km. Holdkaptajner: Lone, Hanne, Irma, Ellen og Pernille
  • Sammenholdet: 6:30 min./km (ca. 5-7 km) Holdkaptajner: Jan og Renny
  • Fartholdet: 5:45 min./km (ca. 6-8 km) Holdkaptajner: Gert og Marianne
  • Turboholdet: 4:45 min./km (ca. 7-9 km) Holdkaptajner: Kent

Hvert hold ledes af en holdkaptajn, der er ansvarlig for dagens træning, herunder ruten og eventuelle ”krydderier” til træningen i form af opvarmning, trappetræning, fartlege, teknik træning, bakketræning, intervaltræning osv. Træning er således ikke tænkt som en løbeskole, men som fire faste hold.

Onsdag: 

Foregår fra klubhuset kl. 9:30. Onsdagsholdet er for seniorløbere og andre “ikke arbejdsramte” personer, man skal dog være i stand til at løbe 3-5 km. Tempoet er seniorvenlig og man løber i samlet flok – evt. med små pauser. Der vil være kaffe og socialt samvær efter løbet, så husk evt. skiftetøj. Målet med ”Onsdagsholdet” er primært være social hygge.

Torsdag:  

Foregår ligeledes fra klubhuset, kl. 18:00. Træningen starter med, at vi alle løber de første 2,5 km i fælles flok, hvorefter der er mulighed for at vælge hvilken rute og hastighed man har lyst til at løbe den pågældende aften. Der er forskellige ruter fra ca. 5 km til ca. 14 km.

Søndag:

Udgangspunktet er fra klubhuset, oftest kl. 9:00. Der veksles mellem forskellige længere ture, mellem 15-25 km. direkte fra klubhuset, bakketræning og søndags-ture, i henhold til søndagsruteplanen. Der løbes i forskellige hastigheder, men generelt holdes tempoet nede på disse dage, da fokus er på at træne udholdenhed og styrke. Husk at medbringe væske til de lange ture. 

 

Nyheder:

Følg også vores side på Facebook.

Vi udsender ca. en gang om måneden en løbemail, som informere om klubben, nyheder og kommende aktiviteter 

For at modtage vores løbemail-liste, kan du tilmelde dig her.

 

Kontaktpersoner:

Løbeafdelingen ledes af: Arbejdegruppen

 

Aktivitetskalender.

Udover vores sædvanlige træninger, har vi forskellige arrangementer, som kan ses her.