Løbemail uge 14-2016 – Ikast Atletik og Motion

Sidste nyt fra arbejdsgruppen

Vi overgår til sommertræning fra og med næste uge (uge 14). For tirsdagstræningen betyder det nye ruter med forsat start kl. 18:00 fra Klubhuset på Navervej 5. For torsdagstræningen er startstedet flyttet til Hytten i Skelhøj Plantage, hvor vi også starter kl. 18:00. Vi løber på de opmærkede ruter i skoven og en alternativ rute på grus- og asfaltveje. Søndagstræningen forsætter uændret. Læs mere om træningen nedenstående og på vores hjemmeside.

Næste arbejdsgruppemøde er den 18. april. Hvis du har ris/ros eller andet som du gerne vil have arbejdsgruppen til at forholde sig til, så er du velkommen til at skrive til: Preben Jørgensen.

Foredrag: Fra 100 kg til 100 km

På Harrild Hede Naturcenter er der søndag den 10. april kl. 9:00. foredrag med David Bonde Pedersen. Han har bl.a. 15 marathons, 3 x 100 km løb og et etapeløb i Amazone Junglen i Peru i rygsækken. Læs mere her: Indbydelse.

Vi starter kl. 9:00 med at få rørt benene: løb: 5 km eller 10 km eller gå: 3 km gå-tur. Kl. 10:00 starter foredraget som er inkl. kaffe og rundstykker.

Arr.: Ikast Atletik og Motion, Brande Motion og Bording Løbeklub.

Det er gratis at deltage for klubbens medlemmer, så skynd at få dig tilmeldt på listen i klubhuset eller send en mail til Preben, hvis ikke du selv når i klubben inden.

 

Træning den kommende tid

Vi overgår til sommertræningen fra næste uge (uge 14). Det betyder forsat løbetræning hver tirsdag og torsdag kl. 18:00, samt hver søndag kl. 9:00. Tirsdag og søndag er der start fra Klubhuset, Navervej 5, Ikast. Torsdag er der start fra Hytten i Skelhøj Plantage (se nedenfor) – læs i øvrigt mere om træningen på vores hjemmeside: http://ikast-am.dk/lobemotion/lobetraening.

Tirsdagstræningen er med fælles opvarmning, hvorefter vi opdeler i fire hold:

  • 5 km hold med pauser, ca.7 min./km – løber rute efter eget valg
  • 6,6 km uden pause, ca. 6 min./km
  • Opsamlingshold, 6,6 og 8,5 km – forskellige hastigheder, opsamling på forud definerede punkter, så alle starter og slutter sammen.
  • Hurtigt hold, 8,5 og 11,1 km, ca. 4.30 min/km

Torsdagstræningen er med start fra Hytten i Skelhøj Plantage, Skelhøjevej 6, 7430 Ikast (se kort). Der er indkørsel fra Isenvadvej ad grusvejen mod grusgraven. Der løbes på opmærkede ruter i skoven eller en alternativ rute på ca. 4,4 km på grus- og asfaltveje (syd om golfbanen ad Remmevej og Skelhøjevej).

Søndagstræningen er normalt med start fra Klubhuset, Navervej 5, Ikast. Søndagsruteplanen for søndagstræningerne kan du finde her: http://ikast-am.dk/lobemotion/lobetraening

Core-træning er slut for denne gang, men starter evt. op igen til vinter, hvis der er interesse for det. Du kan selv holde træningen vedlige ved at følge træningsøvelserne som er tilgængelige på hjemmesiden: http://ikast-am.dk/loebemotion/core-traening.php

For sjov – For samvær – For dig

Klubmesterskaber i Løbeafdelingen

Igen i 2016 afvikler løbeafdelingen klubmesterskaber i 5 individuelle discipliner og en samlet klubmester (1 herre + 1 dame)
Og du skal selvfølgelig være med…

Alle kan deltage. Jo flere, jo sjovere. Vi afvikler helt uformelt på de sædvanlige træningsaftner. Test dig selv, test din løbemakker, løb om kap med veninden eller I kan følges ad og hjælpe hinanden i mål. Vi tager tid og noterer placeringer, men vi hygger os også, og håber du har lyst til at være med.

Nogen løber for at vinde, men de fleste løber blot for sjov, og har du ikke lyst til at få noteret en tid, så kom og deltag alligevel – for samværet.

De 5 afdelinger er:

  • 5 km cross i Skelhøje den 21. april
  • 1500m på bane 6. september
  • 10 km landevej 12. november
  • Halvmarathon fra 1. marts til 31. oktober
  • Stafet – den helt store hygge-disciplin 23. juni

Du kan læse mere om afviklingen og de specifikke pointregler under: Løbeafdelingen/Klubmesterskaber. Bemærk især de særlige regler for halvmarathon.

 

Klubmesterskab i Halvmarathon

Klubmesterskab i Halvmaraton afvikles ved at deltage i et valgfrit, officielt løbsarrangement i perioden 1. januar til 31. oktober.

Tiderne til Halvmaraton accepteres ud fra følgende præmisser:

  1. Tiden skal være lavet til et halvmaratonløb med officiel distanceopmåling og tidtagning (ikke canonball o.l.), og tiden skal være at finde på det  pågældende løbs resultatliste.
  2. Tiden skal senest 10 dage efter løbet være sendt til loebe-mail@ikast-am.dk for at komme i betragtning (tidsfristen er medtaget for at undgå at nogen lurepasser med en god tid). Mailen skal indeholde info om hvilket løb man har deltaget i og hvilken tid man ønsker noteret.
  3. Man kan få nye tider noteret lige så mange gange man ønsker i perioden 1. januar til 31. oktober.
  4. Oversigt over resultater og stilling opdateres løbende på hjemmesiden og i Løbemailen.

 

Foredrag: Løb langsomt for at løbe hurtigt

Kom til træning og foredrag med Claus Hechmann og bliv klog på, hvordan du skal løbetræne.
Alt for mange løbere, begyndere såvel som elite, løber ofte alt for hurtigt under deres træning. I følge Hechmann skal det ikke altid være så hårdt at løbe – det er vigtigt også at løbe langsomt.

Hechmann er elitetræner i Sparta og har testet over 5.000 løbere for at finde en træningsmetode som giver resultater for både motionister og elite. “Hechmann-metoden” er i de sidste år blevet mere og mere udbredt i det danske løbelandskab.

Dato: Mandag den 11. maj 2016 kl. 18:00 til 21:00
Sted: Silkeborg

 

Løbskalenderen

Nedenstående følger en liste med motionsløb, hvor der forventes at være løbere med fra Ikast Atletik og Motion. Se hvem der deltager på motionsløbens egne hjemmesider og benyt evt. muligheden for at aftale fælles transport. Når du tilmelder dig et løb, så husk at skrive: ”Ikast Atletik og Motion” som klub (og ikke IAM), for så er det nemt at søge frem, hvem der deltager fra klubben.

 

Forårsløbet
Dato: Søndag den 10. april 2016
Sted: Herning
Distancer: 5 km, 10 km og Halvmarathon

 

HASPA Marathon Hamburg
Dato: Søndag den 17. april 2016
Sted: Hamburg
Distancer: Marathon

 

Silkeborgløbet
Dato: lørdag den 30. april 2016
Sted: Silkeborg
Distancer: 5,4, 11,6 og 17 km

 

Hedeløbet Brande
Dato: Onsdag den 4. maj 2016
Sted: Brande
Distancer: 3,6 km, 6 km og 12 km

 

Kalkmineløbet
Dato: Kristi Himmelfartsdag Torsdag den 5. maj 2016
Sted: Mønsted
Distancer: 6,54 km, ¼ Marathon (10,54 km), Halvmarathon, Marathon og 52,70 km.

 

Ikastløbet
Dato: Tirsdag den 24. maj 2016
Sted: Ikast
Distancer: 4,4 km, 7,2 km og 11,9 km

 

Fruens Bøge Marathon i maj
Dato: Søndag den 29. maj 2016
Sted: Odense
Distancer: Halvmarathon Marathon (Der løbes runder a ca. 5,3 km)

 

Horsens Folkeblad Løbet (klubtur mere info følger)
Dato: Grundlovsdag søndag den 5. juni 2016
Sted: Horsens
Distancer: 5 km, 10 km og Halvmarathon

 

Kvindeløbet Ikast
Dato: Tirsdag den 7. juni 2016 kl. 19:00
Sted: Ikast
Distancer: 5 km og 10 km

 

Bestseller Aarhus City Halvmarathon
Dato: Søndag den 19. juni 2016
Sted: Aarhus
Distance: Halvmarathon

 

Midsommerløbet Sunds
Dato: Onsdag den 22. juni 2016
Sted: Sunds
Distancer: 3,1 km, 5,9 km og 10,0 km

 

Naturløbet Harrild Hede
Dato: Lørdag den 27. august 2016
Sted: Harrild Hede
Distancer: 5 km, 10 km og Halvmarathon

 

Motorvejsløb 2016 Silkeborg
Dato: Lørdag den 10. september 2016
Sted: Silkeborg
Distancer: 5 km, 10 km, Halvmarathon og ¾ Marathon (ca. 32 km)

 

Dresden Marathon (klubtur se vedhæftede indbydelse)
Dato: Søndag den 23. oktober 2016
Sted: Dresden
Distancer: 4,2 km, 10 km, Halvmarathon og Marathon

 

Mangler der et løb på listen, så giv endeligt besked på: loebe-mail@ikast-am.dk

 

Næste løbemail

Næste udgave af løbemal forventes at udkomme i uge 16.
Deadline for næste løbemail er søndag den 17. april kl. 18:00.
Indlæg sendes til: loebe-mail@ikast-am.dk

Støt vores sponsorer – de støtter os

djslogo